افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی: اجرای ۱۱۴۸ مراسم در دهه اول محرم

  • کد خبر: ۷۹۵۳۱
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی: اجرای ۱۱۴۸ مراسم در دهه اول محرم
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: ۱۱۴۸ مراسم در دهه اول ماه محرم برگزار شد و برای اجرای نیت واقفان در این دهه، از محل عایدی موقوفات بیش از ۵۰ میلیارد هزینه شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: ۱۱۴۸ مراسم در دهه اول ماه محرم برگزار شد و برای اجرای نیت واقفان در این دهه، از محل عایدی موقوفات بیش از ۵۰ میلیارد هزینه شد و این اجرای نیات تا پایان ماه صفر ادامه دارد. حجت الاسلام محمد احمدزاده در نشست خبری طرح شمیم حسینی تصریح کرد: این طرح در ۸۶ بقعه متبرکه اجرا و همه مراسم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با عنوان عزاداری خالصانه و رعایت مؤمنانه برگزار شد.
وی ادامه داد: هم زمان با هفتم محرم نیز ۲۳ مراسم شیرخوارگان حسینی و ۱۳ مراسم احلی من العسل هم به نام حضرت قاسم (ع) برای نوجوانان برگزار شد.

زمینه حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه فراهم شد

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه حضور هیئات مذهبی شاخص در بقاع متبرکه افزود: امسال بقاع متبرکه میزبان ۲۸ هیئت مذهبی در شهر‌های مختلف بودند و ۱۰۲ کاروان و دسته عزا در مناطق مجاز به مقصد بقاع متبرکه حرکت کردند و ۱۵۲ مجلس تعزیه خوانی با مشارکت هیئات مذهبی و از طریق موقوفات محرمی اجرا شد.

۱۴ هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با تأکید بر توزیع بسته‌های معیشتی در ماه محرم و صفر گفت: در این روز‌ها به دلیل برگزار نشدن مراسم به سبک و سیاق گذشته به خاطر محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، ۱۸۰۰ بسته معیشتی تهیه و در مناطق محروم توزیع شد که تا انتهای ماه صفر به ۱۴ هزار عدد خواهد رسید و همچنین در این روز‌ها ۵۱۵ هزار پُرس غذای گرم توزیع شد.

اگر ستاد کرونا موافقت کند در عراق موکب برپا می‌شود

وی با اشاره به برنامه‌های ماه صفر، اربعین و شهادت امام رضا (ع) ادامه داد: در دهه اول ماه صفر و بـه مناسبت ورود اسرا به شام و خطبه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) مراسم منشور عزت برگزار خواهد شد. درباره اربعین هم منتظر موافقت و دستور ستاد ملی کرونا هستیم که در این صورت ۹ موکب در ایران و ۱ موکب در عراق راه اندازی خواهد شد.

نذورات کرونایی

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: این روز‌ها مصادف است با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و ما در طرح مهر تحصیلی ۱۱۰۰ بسته لوازم التحریر میان نیازمندان حاشیه شهر توزیع می‌کنیم.


وی با اشاره به تهیه کپسول اکسیژن توسط بقاع متبرکه و از محل نذورات گفت: مراکز افق بقاع متبرکه با کمک خیران و از محل نذورات ۵۰۰ کپسول اکسیژن و چند دستگاه اکسیژن ساز تهیه کردند تا به صورت امانی در اختیار مراجعان و مجاوران بقاع متبرکه تا پایان دوره بیماری قرار داده شود. تا امروز ۳۰۰ کپسول تهیه شده و بقیه نیز در حال تهیه است. طبق برآورد‌ها تا امروز حدود ۲ میلیارد تومان برای این کار هزینه شده است.

بخشودگی اجاره بها

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی همچنین از بخشودگی اجاره واحد‌های تجاری که با دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شدند خبر داد و افزود: با ابلاغ اداره کل اوقاف به همه ادارات شهرستان‌های استان، اجاره بهای مشاغلی که طبق دستور ستاد ملی کرونا باید تعطیل می‌شدند، به تعداد روز‌هایی که تعطیل بودند به صورت کامل بخشوده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->